Onze reis naar Curacao deel 1

7 juli 2020 was het eindelijk zover, na een PCR test, het wachten op de uitslag kon onze reis naar Curacao kon beginnen.

Op Schiphol hadden wij een parkeerplek gereserveerd op P3 in de parkeergarage. Dit kan ik echt iedereen aanraden, het is niet duur en je auto staat veilig en in ons geval overdekt. Vanuit P3 stoppen er elke 10 minuten, maar voor mijn gevoel elke 5 minuten een bus die je naar vertrekhal 3 brengt. Tot nu toe stond de bus elke keer al klaar als wij geparkeerd hebben en stonden we na het parkeren van de auto binnen 10 minuten in vertrekhal 3.

We waren ruim op tijd en omdat er nogal papieren nagekeken moesten worden begonnen ze ook al eerder met inchecken. De negatieve PCR test was heel belangrijk, zonder deze op papier te hebben kwamen wij het vliegtuig niet in. Ook werden andere papieren nagekeken die later op op Curacao nog een keer nagekeken zouden worden.
Koffers weg en wij rustig op weg naar de douane. Wat wij niet wisten is dat door corona alle rookruimtes achter de douane waren gesloten…oeps. En dan ook nog een reis van bijna 10 uur…”gelukkig” hadden we nicotine tabletjes en kauwgom meegenomen.

Bij de douane was het super rustig en dus konden wij direct doorlopen naar de paspoort controle, ook daar was het rustig en voor we het wisten stonden we achter de douane. Goed nog 3 1/2 uur te gaan voor ze gaan beginnen met boarden, eerst maar geld wisselen. Beetje rondgelopen, maar na een uur waren we dat ook wel zat. Veel winkels zaten door Covid dicht en dus was er niet zo heel veel aan achter de douane. De KLM Crown Lounge dan maar. Omdat wij allebei Flying Blue Member zijn konden we voor een paar euro gebruik maken van de faciliteiten daar. Zo hebben we daar heerlijk genoten van heerlijke broodjes, eitjes en kopjes koffie. Tot het tijd was om rustig richting de gate te lopen. Nog even snel een plas en off we go.

Bij de gate aangekomen was het een drukte van jewelste, hoezo Covid? Maar ik snap het wel Curacao had op dat moment 0 besmettingen en dus was het daar veiliger dan in Nederland of in ons geval in Duitsland blijven.
Wel enorm wennen dat je direct je mondkapje op moest en deze ook niet meer af mocht tot je op Curacao buiten het vliegveld stond.
Maar al heel snel hadden we al niet meer door dat we een mondkapje op hadden en ging het zelfs bijna fout bij het nemen van een slok drinken…oeps.

We hadden van te voren al stoelen gereserveerd. Omdat ik vliegen niet super tof vind (ik ben niet bang, maar erg leuk vind ik het ook niet), wil ik altijd bij het raam zitten en mijn man zit het liefst aan de kant van het gangpad. Zowel op de heen als de terugweg hadden we geluk, we hadden een rij van 3 stoelen helemaal voor ons tweetjes en dat was vooral op de terugweg heerlijk, daar later meer over.

Nadat we zaten, de deuren gesloten waren en wij rustig naar de startbaan reden was het tijd om het entertainment te bekijken.
Het aanbod films viel mij dit keer erg tegen, veel oude films en bij veel films zat er geen Nederlandse of Engelse ondertiteling bij. Mijn Engels is goed maar toch vind ik het altijd erg fijn om er dan toch nog op z’n minst een Engelse ondertiteling bij te hebben.
Mijn favoriete films die ik graag wilde kijken had ik opgeslagen en de reis kon beginnen.
Wat ben ik toch elke keer weer blij met mijn Bose noise cancelling headphone. Je hoort niks meer van wat er in je omgeving gebeurd (wat mij met regelmatig een por van mijn man opleverde omdat hij iets wilde zeggen haha), ook heerlijk als je even wilt slapen maar het vliegtuiggeronk (of het huilende kind een paar stoelen achter je) houd je wakker. Noice cancelling aan en laat er maar van alles om je heen gebeuren, jij krijgt het niet meer mee. Dit is dus echt een dikke, dikke tip die ik aan iedereen die graag verre reizen maakt wil meegeven, investeer in een goede noice cancelling headphone, het maakt je vliegreis net even wat comfortabeler.

Wat we niet hadden verwacht maar wat wel gebeurde is dat we een warme maaltijd aan boord kregen en halverwege de reis kregen we een tas met allerlei lekkers erin. Ondanks dat het niet was wat wij van KLM gewend waren was dit toch wel heel erg fijn. De stewardessen verontschuldigingen zich ook steeds dat ze niet de service konden geven die zij gewend waren te geven. Maar ondanks dat het anders was, was het wel allemaal goed en was het cabine personeel nog net zo vriendelijk als altijd.

Na 9 uur vliegen begon het vliegtuig flink te dalen en zagen we onder ons de mooie helderblauwe zee verschijnen. Curacao was niet ver meer. Wat was het een tegenvaller toen we geland waren en er geen zon bleek te zijn maar wel regen….veel regen. Daarvoor hadden we niet net een reis van ruim 9 uur gemaakt. Maar goed niks aan te doen, wij gingen genieten.
Op naar de douane, wat een gekkenhuis was dat. Na lang wachten konden we dan eindelijk door de paspoortcontrole en op zoek naar onze koffers die al rondjes lag te draaien op de band.
Op naar onze huurauto, deze hadden we in Nederland al geregeld en deze stond dan ook netjes op ons te wachten. Dit ging super snel en voor we het wisten reden we richting ons hotel. Dit was zo’n 11 kilometer rijden en dus waren we er zo.

We verbleven in het Mangrove beach resort, een spiksplinternieuw hotel waarvan wij één van de eerste gasten waren. Het inchecken verliep snel en soepel en met een gloednieuwe kamersleutel in onze hand gingen wij op zoek naar onze gloednieuwe hotelkamer.
De kamers waren echt prachtig, de bedden heerlijk, het uitzicht fantastisch en de regendouche geweldig. Snel de koffers uitgepakt, zwemgoed aan en richting zwembad voor een heerlijke duik. Het water was precies goed en vanuit het zwembad liep je zo het strand op voor een heerlijke duik in de prachtig blauwe zee.
Wat ons wel stoorde en wat (toen) niet in de reisbeschrijving stond is dat ons hotel aan de aanlegsteiger van de cruiseterminal ligt. En dus lagen er de hele dag 1 of 2 cruiseschepen voor de deur met ronkende motor en een hoop kabaal als het tijd was om te vertrekken (fijn zo’n scheepstoeter als je op bed ligt). Er is 1 dag geweest dat er geen cruiseschip lag, alle andere dagen lagen wij altijd tegen een varend flatgebouw aan te kijken. Maar ach niet te lang over nadenken, de vakantie was heerlijk.

Na een heerlijke douche en een lekkere maaltijd besloten we om nog een kop koffie en een drankje te drinken. Maar om 20.30 uur konden we onze ogen echt niet meer openhouden en besloten maar een eind aan de avond te maken en naar bed te gaan, in Nederland was het tenslotte al 01.30 en dus waren wij al bijna 24 uur wakker.
Na een nacht heerlijk geslapen te hebben waren we de volgende ochtend al weer om 07.00 uur wakker (hallo jetlag). Nog even wat gelezen in bed, wat geappt met mijn zus, kopje koffie op het balkon gedronken en een heerlijke douche genomen te hebben begonnen we om 08.00 uur trek te krijgen, dus op richting restaurant voor een lekker ontbijtje.

Tot zover deel 1. In deel 2 neem ik jullie mee in onze dagen op het prachtige Dushi Korsou.

(Visited 11 times, 1 visits today)
Puur Koken

Hoi! Leuk dat je er bent, welkom in mijn wereld waar koken en bakken een belangrijke plaats hebben.
Je kan mij niet gelukkiger krijgen dan door de hele dag in de keuken te staan. Is er een feestje dan ben ik meestal diegene die zorgt dat er hapjes op tafel... Lees meer...