Onze reis naar Curacao deel 4

De maandag na ons dolfijnenavontuur besloten we om nog een keer terug te gaan naar Playa Porto Marie. Dit plekje was ons zo goed bevallen en we hoopte stiekem dat Woodie en Willie nu wel zin hadden om te zwemmen.
Onderweg nog even langs de flamingo’s bij Sint Willibrordus, maar helaas zaten ze te ver weg waardoor we ze niet heel goed op de foto kregen.

Bij Playa Porto Marie aangekomen lagen Woodie en Willie weer lekker te knorren in de modder, echt veel zin om te zwemmen hadden ze niet, jammer.
We zochten een mooi plekje op vlak bij de beach bar en het genieten kon beginnen. Ook de locals hadden vakantie want overal klonk heerlijke Caribische muziek en gingen de bbq’s aan, echt super gezellig.

Na een dagje heerlijk geluierd, gegeten en gedronken te hebben besloten we om weer terug te rijden naar het hotel.
Van verschillende mensen hoorde wij dat Zanzibar super gezellig was, dus we besloten om het eten die avond over te slaan in het hotel en bij Zanzibar een hapje te eten.

Na ons gedoucht en omgekleed te hebben reden we richting Zanzibar. Het kostte ons even wat moeite om de juiste plek te vinden, maar na even zoeken hadden we de plek en een goede parkeerplek gevonden.
Op het strand van Zanzibar was het een drukte van jewelste, maar niet vervelend druk, het was er super gezellig. Een dj draaide leuke muziek, de drankjes vloeide rijkelijk en de sfeer was echt top.
Na een uurtje begonnen onze buikjes toch wel flink te knorren en besloten we om de menukaart te vragen.
De kip schijnt een specialiteit te zijn, dus besloten we allebei voor een heerlijk gegrilde 1/2 kip te gaan.
Toen de kip geserveerd werd vroegen we ons af hoe we dit in hemelsnaam gingen op krijgen. Ik weet niet wat voor kippen er op Curacao leven, maar deze halve kip was echt groot, heel groot. En wij hadden nog wel heel stoer patat en een salade erbij besteld.
Vraag me niet hoe, maar het is ons gelukt om netjes onze bordjes leeg te eten haha.

Na afgerekend te hebben besloten we om ons eten te laten zakken door even langs het strand te gaan wandelen. Het was inmiddels Sunset en de lucht kleurde prachtig rood.

Na een gezellig avond, de nodige alcoholische drankje (non alcoholisch voor de bob uiteraard) besloten we om 23.00 uur dat het welletjes was geweest en gingen we terug naar ons hotel.
Curacao by night is toch een hele andere Curacao dan overdag. Zo vriendelijk als het overdag is zo grimmig vonden wij het ‘s avonds en begrepen wij ook waarom ze adviseren om ‘s avonds niet lopend op pad te gaan. Maar goed de deuren van de auto op slot en op naar het hotel.

Nog even een drankje gedronken op ons inmiddels vaste plekje en daarna vielen onze oogjes toch echt dicht en besloten we dat het tijd was om naar bed te gaan. Onze laatste dag was bijna aangebroken.

De volgende dag heerlijk uitgeslapen, onze laatste volle dag op Curacao was aangebroken.
We wisten eigenlijk niet zo goed wat we nog wilde doen. De weg naar de Grote en Kleine Knip was afgesloten waardoor we daar niet naar toe konden gaan, of we moesten een kilometer of 2 lopen. Normaal geen probleem, maar met ruim 30 graden geen goed idee.
We besloten dus maar om eens een rondje over het eiland te rijden. We zijn naar het Noorden van het eiland gereden en zo weer terug naar het Zuiden. Erg leuk om te zien hoe verschillend Curacao is in de verschillende delen.

Is in het Zuiden de zee heel rustig, zo anders is dat in het Noorden. Hier klapt de zee met veel geweld tegen de rotsen op. Je kan hier dan ook niet zwemmen. We is dit stuk eiland erg populair bij surfers, die de golven hier fantastisch vinden.

Nadat we het eiland rond hadden gereden besloten we om nog een keer terug te gaan naar Playa Grandi om nog een keer met de schildpadden te snorkelen.
Ook op dit strand was het gezellig druk doordat er veel locals aanwezig waren, maar dit was zeker niet hinderlijk, sterker nog het was zelfs heel erg gezellig.

Toch was het weer even eng om de grote schildpadden van zo dichtbij te zien, maar al snel verdween de angst en genoten we van al het pracht en praal onder water.
Na een paar uurtjes gezwommen, gesnorkeld, gelezen en gerelaxt te hebben besloten we dat het tijd was om afscheid te nemen van de mooie stranden van Curacao en terug te gaan naar het hotel.

Na een lekkere douche en te zijn omgekleed zijn we richting restaurant gelopen om daar voor een laatste keer te genieten van het heerlijke buffet. Na het eten nog een kopje koffie op ons vaste plekje en daarna terug naar de kamer om de koffers in te pakken.
Nadat de koffers waren ingepakt nog een keer terug naar de bar voor heerlijke cocktail. De band speelde heerlijke Caribische muziek en wij besloten om het jaar daarop zeker terug te gaan naar Curacao. Met pijn in ons hart verlieten we de bar en gingen we richting ons hotelkamer voor onze laatste nacht in Curacao.

De volgende dag lekker uitgeslapen en fit om naar ons laatste ontbijt te gaan. Na het ontbijt hadden we nog een paar uur voor we naar het vliegveld zouden moeten. We vlogen die middag om half 4 terug naar Nederland en zouden rond 1 uur op het vliegveld moeten zijn.
We besloten dus maar om niet meer weg te gaan. In het winkel op het resort hebben we nog wat leuke spulletjes gekocht en wat lekkers voor onze buren die deze dagen op onze katten hadden gepast.
Nog 1 allerlaatste cocktail en toen was het tijd om onze koffers te halen, afscheid te nemen van de fantastische kamer en het uitzicht en uit te checken.

Het uitchecken verliep voorspoedig en al snel zaten we in de auto richting het vliegveld. Aangezien het vliegveld dichtbij is waren we er ook zo. Terug naar de autoverhuurder om de auto in te leveren. De auto werd grondig gecontroleerd en nadat alles goed was bevonden konden wij richting incheck bali om in te checken naar Nederland.

Na het inchecken nog even naar buiten gelopen om nog even te genieten van de warmte (in Nederland was het 18 graden en regende het) en nog even een sigaret te roken. Daarna door de paspoort controle en langs de douane op naar de gate.
Nog even wat lekkers te snoepen gekocht voor in het vliegtuig en het wachten tot we konden boarden kon beginnen.
Na een uurtje wachten en lezen was het eindelijk tijd om te boarden. Dit ging erg snel en voor we het wisten begonnen we met taxiën en stegen we op. Dag Curacao tot snel!

Na een vlucht met weinig slaap, landde we de volgende morgen om half 8 op Schiphol. We waren gebroken en besloten nadat we onze koffers hadden opgehaald dat we echt eerst een goede bak koffie nodig hadden. Op naar de Starbucks.
Na deze kop koffie de bus opgezocht die ons weer naar P3 zou brengen.
Peter was gelukkig na de kop koffie klaar wakker en durfde het aan om te gaan rijden. Ik ben echter in gestapt in slaap gevallen en werd pas thuis weer wakker, hallo jetlag!

Thuis gekomen kwamen de poezen al blij en vrolijk mauwend aanrennen voor een knuffel. Na even de post doorgenomen te hebben begon ook Peter last te krijgen van vermoeidheid en besloten we om nog even een paar uurtjes te gaan slapen.

Dit was onze reis naar Curacao. Echt een waanzinnige reis en we gaan ook zeker nog een keer terug. Alleen niet, zoals we in Curacao zeiden, het jaar daarop. Door corona kunnen we dit jaar sowieso niet op vakantie en we willen nog zoveel meer van de wereld zien. Dus ja we gaan zeker nog terug, maar niet als eerst volgende reis.
Onze eerst volgende reis zal een rondreis naar Amerika zijn en we hopen van harte dat deze volgend jaar door kan gaan.

(Visited 23 times, 1 visits today)
Puur Koken

Hoi! Leuk dat je er bent, welkom in mijn wereld waar koken en bakken een belangrijke plaats hebben.
Je kan mij niet gelukkiger krijgen dan door de hele dag in de keuken te staan. Is er een feestje dan ben ik meestal diegene die zorgt dat er hapjes op tafel... Lees meer...