Onze reis naar Curacao deel 3

Lees hier deel 1 en deel 2 van onze reis naar Curacao. In deel 3 ga ik iets heel gaafs met jullie delen, iets wat wij al heel erg lang wilde doen. Maar eerst de zaterdag.

De oceanclub

Een oud-collega van mijn man woont al tientallen jaren op Curacao en zag de Facebookpagina van mijn man dat wij ook op het eiland waren. Hij stuurde een berichtje of wij zin hadden om iets met hem te gaan drinken. Dat hadden wij wel. We hadden afgesproken zaterdagmiddag bij oceanclub Saint Tropez. Voor het zover was besloten wij om het plaatselijke winkelcentrum met een bezoekje te vereren. Ik had geen make-up meegenomen en ook niet echt een “oceanclub-waardige-outfit”, dus tijd om leuk jurkje en make-up te scoren. Nou dat viel nogal tegen, waar werd gesproken over het grootste winkelcentrum van het eiland vonden wij het echt super klein (hoezo verwend haha). Ook de kleding was niet echt mijn smaak en stijl en ik had natuurlijk kunnen bedenken dat de make-up hier vooral gericht is op donkere vrouwen. Een jurkje heb ik dus niet kunnen scoren, maar gelukkig wel wat make-up. Voor de volgende keer neem ik gewoon make-up mee van huis, maar aangezien wij niet de intentie hadden om te gaan uiteten of uit te gaan en wij gingen voor een vakantie die voornamelijk bestond uit luieren op de verschillende stranden dacht ik geen make-up nodig te hebben.

Goed make-up gescoord en dan maar één van mijn eigen niet-oceanclub-waardige-jurkjes aan. Het was nog vroeg dus besloten we om eerst maar lekker te lunchen en daarna nog even wat baantjes te trekken en van een cocktail te genieten. Nog even snel onder de douche, make-up op, jurkje aan en richting Willemstad. De collega van Peter zat al op ons te wachten en na een leuke kennismaking werden er vooral heel veel oude verhalen uit de doos gehaald en vertelde de oud-collega over het leven op het eiland en hoe hij daar terecht gekomen was. Het was een erg gezellige middag waarin de drankjes rijkelijk vloeide en de tijd voorbij vloog.

Rond een uur of 7 besloten wij om terug te gaan naar het hotel om daar aan te schuiven in het restaurant. Na de verhalen van de oud-collega hebben wij even gespeeld met de gedachte om ook die kant op te verhuizen. Maar we waren het er al snel over eens dat we teveel moeten achterlaten, dus houden we het bij vakanties naar dit mooie eiland.
Na wederom een lekkere maaltijd zijn we weer op ons vaste plekje op het terras neergestreken en hoefde we al niet eens meer te vragen om koffie maar werd dit al gebracht nog voor wij goed en wel zaten. Echt de service in dit hotel is meer dan goed. En als wij weer terug gaan naar Curacao dan ook zeker naar dit hotel.

Na de koffie besloten we de cocktail kaart te vragen, maar het meisje achter de bar wilde ons graag verrassen met een cocktail. Ze had ons al een paar dagen zo goed geholpen dat we door haar een heerlijke cocktail lieten maken.
Naar veel verschillende drankjes, wat acrobatische toeren met de cocktailshaker schonk ze ons knalroze drankje in een mooi cocktailglas en versierde ze deze met een randje suiker en wat partjes watermeloen.
Een beetje sceptisch waren we wel, want dit zag er op z’n minst heel erg chemisch uit. Maar na de eerste voorzichtige slok waren we om, dit was echt de lekkerste cocktail die we ooit geproefd hadden. Het zoete van watermeloen met het pittige van de alcohol, te lekker! Na de nodige drankjes die we in de oceanclub hadden gedronken, hakte de cocktail er behoorlijk in en besloten we om het die avond alleen bij die ene cocktail te houden haha.

Om 22.30 namen we afscheid van het meisje achter de bar en begaven we ons, een beetje onvast op de benen, richting onze hotelkamer. De volgende dag zouden we er op tijd uit moeten, want er stond iets heel erg gaafs op het programma. Tijd om lekker te gaan slapen. En terwijl de band nog wat Antilliaanse muziek speelde vielen wij als een blok in slaap.

A dream came through

Een beetje brak werden we de volgende morgen wakker, eerst maar een kop koffie en een verfrissende douche. Daarna richting restaurant voor een stevig ontbijt. Daar knapte we van op.
Na het ontbijt terug naar de hotelkamer om daar onze zwemspullen aan te trekken en onze camera te pakken. En daar gingen we een beetje zenuwachtig onderweg naar de Dolphin Academy om te gaan zwemmen met dolfijnen.

Ik was er altijd op tegen om te zwemmen met dolfijnen. Dolfijnen die “opgesloten’ zitten in een tank en nooit de vrije zee zullen zien, nee daar pas ik voor. Maar bij Dolphin Academy zijn de dolfijnen vrij om te gaan, ze zitten niet gevangen en kunnen via allerlei doorgangen richting open zee. Dus vinden ze het niet leuk, dan kunnen ze weg. Maar zoals de instructeur uitlegde komen de dolfijnen telkens weer terug soms met als verrassing een baby. Op spelende wijs leren de dolfijnen daar kunstjes en trucjes, maar alles in hun natuurlijke habitat.

Aangekomen konden we ons omkleden en kregen we flippers overhandigd. Daarna werden we in groepjes van 4 verdeeld en konden we richting water waar de dolfijnen al op ons lagen te wachten. Dit werd toch wel heel erg spannend, hoe zouden de dolfijnen aanvoelen, hoe zouden ze reageren op ons? Eerst op een vlonder de flippers aan doen en rustig met de voeten in het water zodat de dolfijnen rustig konden wennen. Daarna 1 voor 1 het water in om kennis te maken met onze dolfijn. Per 2 personen kregen we 1 dolfijn toegewezen. Rustig kennismaken met de handen en meezwemmen met de dolfijn, de zenuwen verdwenen en maakte plaats voor een grote WOUW dit is gaaf. Vanaf de kant werden er foto’s gemaakt en dus hoefde we zelf niet de camera mee te nemen in het water. Na een stukje gezwommen te hebben was het tijd om te spelen met de dolfijnen. We konden kiezen wilde we spetteren, zwaaien, rondjes draaien of zingen. We besloten eerste gaan voor zingen, die klonk het minst spannend haha. De dolfijn kwam voor ons en met onze vingers konden we bewegen waarop de dolfijn begon te zingen, lachen, gieren, brullen.

Daarna konden we weer lekker zwemmen met de dolfijn. Dit werkte echt heel erg ontspannend en de dolfijnen zijn echt super lief en hele zachte dieren. Onze dolfijn nam ons soms flink in de maling door onder te duiken, te verdwijnen en ineens weer voor je neus boven water te komen, prachtig.

Na weer een tijdje samen gezwommen te hebben was het weer tijd voor een spelletje. Dit keer koos ik voor spetteren. De dolfijn kwam voor mij staan en toen ik met mijn handen de dolfijn begon nat te spetteren, spetterde zij heel hard terug. Wat een geweldig beest en wat zijn ze ontzettend grappig.

Mijn man koos ervoor om rondjes te draaien. En nadat de instructrice uitleg had gegeven, draaide zowel mijn man als de dolfijn prachtige rondjes haha.

Na dit spelletjes was het weer tijd om lekker ontspannend met de dolfijn te zwemmen. Wij hadden op dat moment al besloten om, zodra wij weer op het eiland waren, zeker deze beleving nog een keer te doen. Maar dan willen we of snorkelen of duiken met de dolfijnen. Het snorkelen gebeurd op het terrein van Dolphin Academy, maar voor het duiken met dolfijnen ga je naar zee. Aangezien ik 1x eerder mijn leven heb gedoken, dit toen niet heel goed is bevallen wil ik toch eerst een paar duiklessen nemen (die je ook op Curacao kan doen) voor ik de stap neem om in zee te duiken met deze fantastische beesten.

Nadat we weer een tijdje gezwommen hadden was eindelijk het moment daar waar ik al zolang naar uitkeek, een kus van onze lieve dolfijn.
We bleven rustig op 1 plek in het water en terwijl de dolfijn naast ons kwam brachten we een hand van naar onze schouder en daar was hij dan, de kus! Het voelde gek, maar zo liefdevol.

Na deze kus konden we weer een tijdje heerlijk zwemmen met de dolfijn en raakte we steeds meer en meer vertrouwd met haar. Ook merkte we aan de dolfijn dat ze ons steeds meer begon te vertrouwen want zodra zij iets te hard zwom voor ons kwam ze gelijk terug en duwde met haar snuitje tegen onze hand, alsof ze wilde zeggen sorry hier ben ik weer.

Tijd voor het laatste spelletje, dansen met onze dame. Ze kwam voor ons staan en wij mochten voorzichtig haar vinnen beet houden. Hierna dartelde we samen door het water heen, zo gaaf.

Nog even een stukje zwemmen en daarna zat het uur er alweer op. Jeetje was deze tijd snel voorbij gevlogen zeg.
Tijd om gedag te zeggen en met een hoop gespetter en gezwaai namen we afscheid van de dolfijnen en klommen we weer het droge.
We keken elkaar aan en het enige wat wij tegen elkaar konden zeggen was WOUW! Dit was echt een super gave ervaring, zo eentje die je echt nooit meer vergeet.

Nadat we ons afgedroogd hadden konden we onze foto’s bekijken. We konden er eentje bestellen maar voor een paar gulden meer konden we er ook voor kiezen om alle foto’s op een usb stick te laten zetten. Aangezien we niet konden kiezen welke foto we het mooiste vonden, besloten we om alle foto’s op usb stick mee te nemen.

Terug gekomen in het hotel hadden we flink trek gekregen en konden we nog net de laatste paar minuten van de lunch gebruiken. Hierna ons boek opgehaald en lekker met een plekje aan het zwembad opgezocht.

De rest van de dag herhaalde zich eigenlijk hetzelfde als alle andere dagen. Terug naar hotelkamer, douchen, eten, koffie drinken, cocktail drinken, slapen.

In het volgende en laatste deel neem ik jullie mee naar onze laatste dagen op dit prachtige eiland en onze terugvlucht naar Nederland.

(Visited 36 times, 1 visits today)
Puur Koken

Hoi! Leuk dat je er bent, welkom in mijn wereld waar koken en bakken een belangrijke plaats hebben.
Je kan mij niet gelukkiger krijgen dan door de hele dag in de keuken te staan. Is er een feestje dan ben ik meestal diegene die zorgt dat er hapjes op tafel... Lees meer...